معرفی ماهی سالمون

اخبار و رویدادها

در بین ماهی های گوناگون ماهی سالمون ارزش غذایی بسیار زیادی در سطح جهانی دارد. این ماهی سرشار از مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد و مصرف آن باعث می شود که خطر ابتلا به بیماری های قلبی و افسردگی کاهش پیدا کند.


معرفی ماهی سالمون

 ماهی سالمون که به آزاد ماهی نیز معروف است در دسته ماهی های آزاد قرار می گیرد. آزاد ماهی ها در آب های شیرین زندگی می کنند و برای تخم گذاری به اقیانوس ها می روند و بعد از این دوران دوباره به آب های شیرین بر می گردنند. تحقیقاتی که بر روی این نوع ماهی ها انجام گرفته نشان می دهد که ماهی های آزاد برای تخم گذاری به نقاطی می روند که در آنجا متولد شده اند. ماهی سالمون به دلیل زندگی در آبهای آزاد از خوراک آبزیان تغذیه می کند.


ارزش غذایی ماهی سالمون:

منبع غنی از اسید های چرب و امگا3

ماهی سالمون جزوء بهترین منابع اسید های چرب و امگا3 به شمار می آید که زنجیره بلند EPA وDHA دارد. هر 100 گرم از این ماهی شامل 2.3 گرم اسید چرب و امگا3 می باشد. چربی های امگا3 جزوء چربی های مورد نیاز بدن است و باید در رژیم غذایی قرار گیرد.

سرشار از پروتئین

پروتئین موجود در ماهی سالمون بسیار با کیفیت است. پروتئین نقش مهمی در بدن بازی می کند به طوری که در صورت آسیب دیدگی برای بهبود کمک می کند از استخوان ها محافظت می کند در هنگام کاهش وزن توده عضلانی را حفظ می کند. با توجه به تحقیقات انجام گرفته باید هر فرد در روز 60 تا 90 گرم پروتئین دریافت کند . هر 100 گرم ماهی سالمون 22 تا 25 گرم پروتئین دارد.

کمک به کاهش بیماری‌های قلبی

مصرف مداوم این ماهی کمک می کند تا خطر ابتلا به بیماری های قلبی کم شود . یکی از عوامل ایجاد این بیماری بهم خوردن تعادل میان اسید های چرب امگا می باشد که مصرف این ماهی باعث می شود تا تعادل بقرار شود.

کنترل وزن

اگه علاقه مند به کاهش وزن هستید می توانید از طریق خوردن این ماهی وزن خود را کاهش دهید. این ماهی به هورمون های کنترل کننده و اشتها کمک می کند تا فرد احساس سیری داشته باشد. مصرف این ماهی باعث می شود تا سوخت و ساز بندن افزایش پیدا کند.

مبارزه با التهاب

ماهی سالمون در برابر التهاب بسیار تاثیر گذار است. بیشتر متخصصان بر این باورند که التهاب باعث بوجود آمدن بسیاری از بیمار ها از جمله بیماری قلبی ، دیابت و سرطان می باشد.

کمک به حفاظت از سلامت مغز

استفاده از ماهی سالمون در رژیم غذایی به بهبود عملکرد مغز کمک می کند. مصرف ماهی های چرب و روغن آن ها به کاهش افسردگی و سلامت مغز جنین در دوران بارداری کمک می کند و اضطراب را کاهش می دهد .

 مزه‌ای دلپذیر با دستور پخت متنوع

ماهی سالمون به دلیل طعم خوبی که دارد بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد و مزه آن با ماهی های دیگر متفاوت است. این ماهی را می توان به صورت بخار پز ، سرخ کرده ، کبابی و یا آبپز مصرف کرد. در بعضی از غذاها سالمون به صورت خام در غذاها استفاده می شود.

تفاوت ماهی سالمون با قزل آلا

این دو ماهی از یک خانواده هستند. ولی تفاوت های مختلفی با یکدیگر دارند. گوشت بدن سالمون صورتی است.  وجود ویتامین های D وE موجود در گوشت این ماهی باعث شده تا علاقه مندان بیشتری داشته باشد.  همین دلیل باعث شده تا بعضی از پرورش دهندگان ماهی قزل آلا هنگام فروش گوشت ماهی را رنگ کنند تا  آن را گران تر بفروش برسانند.

تفاوت ظاهری ماهی سالمون و قزل آلا

این دو ماهی شباهت بسیار زیادی با یکدیگر دارند تنها دو تفاوت کوچک بین آن ها دیده می شود.
1.در قسمت پایین بدن سالمون بر خلاف قزل آلا خال وجود ندارد.
2.فک بالایی ماهی سالمون از چشمش بلاتر نمی رود اما ماهی قزل آلا این طور نیست.

قبل
آشنایی با نوار نقاله و انواع آن
بعد
فرآیند ژلاتینه شدن خوراک در نتیجه فعالیت کاندیشینر

ارسال نظر




همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.

* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.